Medewerker Uitkeringsadministratie

  • Oosterwolde 
  • Parttime, 24 uur 
  • MBO

Solliciteer direct

In onze groene gemeente kun je heerlijk wonen, werken en ontspannen in een landelijke omgeving. Met 25.000 hectare en net zoveel inwoners, is er volop ruimte voor iedereen: voor bewoners, ondernemers, bezoekers en natuurlijk medewerkers.

Voor het team Backoffice Sociaal Domein zijn wij op zoek naar een

Medewerker Uitkeringsadministratie
24 uur per week

Wat houdt ’t in

Bij de Backoffice worden de uitkeringen, bijzondere bijstand en loonkostensubsidies betaald. Daarnaast verrekenen de medewerkers parttime inkomsten en beheren zij de debiteuren in het kader van de Participatiewet. Ook verzorgen zij het berichtenverkeer en controleren de declaraties van zorgaanbieders op het gebied van Jeugdhulp en Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO). Dit team is verantwoordelijk voor een correcte financiële administratie en goede data.

Voor de OWO-gemeenten ga jij de uitkeringsadministratie ondersteunen. Je groeit stapsgewijs in de functie en krijgt de kans om het vak te leren en jezelf te ontwikkelen. Je start met een inwerkperiode, waarin je meeloopt met collega’s om het werk te leren kennen. Al snel pak je eenvoudige taken op en volg je opleidingen gericht op de uitkeringsadministratie. Naarmate je meer ervaring opdoet, breid je jouw takenpakket steeds verder uit.

Op hoofdlijnen gaat het om de volgende taken:

  • Het verwerken van facturen, premies, loonkostensubsidies, voorschotten en bijzondere bijstand;
  • Het verrekenen van parttime inkomsten;
  • Het berekenen en bruteren van vorderingen;
  • Het fungeren als vraagbaak voor consulenten op dit gebied.

Past ’t bij jou

Je bent een plezierige, dienstverlenende collega die goed samenwerkt en die zich flexibel opstelt in wat er nodig is. 

  • Je bent nauwkeurig, schakelt snel en durft initiatief te nemen;
  • Je werkt met enthousiasme en hebt een gezonde dosis humor;
  • Ervaring is geen vereiste, maar je hebt de motivatie om het vak te leren;
  • Je hebt affiniteit met cijfers en een goed rekenkundig inzicht;
  • Je bent vaardig in het werken met het Office-pakket, inclusief Excel;
  • Je hebt minimaal een mbo-diploma in een financieel-administratieve richting.

Ooststellingwerf heeft ’t

Inwoners van de gemeente Ooststellingwerf zijn redelijk nuchter en praktisch. Dat zie je terug op ons gemeentehuis. We steken de handen uit de mouwen om te helpen, om echt oplossingen te bieden. Door goed te luisteren en mee te denken.

We vertrouwen op jouw expertise en talent, waardoor processen soepel en efficiënt verlopen in onze overzichtelijke organisatie. Hier draait het niet alleen om werk, maar ook om plezier en hoe 't met je gaat! Teamleden zijn loyaal en staan klaar om elkaar te helpen. Samen zetten we de schouders eronder om het verschil te maken voor onze inwoners, waar we het allemaal voor doen.

Dit is ’t team

Een team met gedreven collega’s die werken voor de drie OWO gemeenten vanuit Oosterwolde. Naast jou zijn er nog vijf medewerkers bij de Uitkeringsadministratie actief waarmee je nauw samenwerkt.

Dit levert ’t op

Een mooie kans om te werken in een omgeving waarin je jezelf kunt zijn. Met ruimte om te groeien, te leren en jezelf te ontwikkelen als professional.

Wij bieden je: 

  • Een salaris tussen € 2.700,- en € 3.831,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek, functieschaal 7, cao-gemeenten. Voldoe je (nog) niet volledig aan het gewenste profiel, dan kan er sprake zijn van plaatsing in een aanloopschaal.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de periode van een jaar met uitzicht op een vast contract.
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het brutosalaris en reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer woon-werkverkeer.

Is 't wat voor jou?

Welkom! Solliciteren kan tot en met vrijdag 14 maart 2025.

Voor meer informatie over de functie, kun je contact opnemen met Teamleider Ralph Dinandt, tel. 0516-566 34 07. Voor informatie over onze arbeidsvoorwaarden en de wervingsprocedure kun je bellen met HR-adviseur Secil Ozbey, tel 06 57 35 63 51.

 

Direct solliciteren 

Heb je interesse in deze vacature? Stuur je CV en motivatie in. We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren. 

De sollicitaties moeten uiterlijk 14-03-2025 binnen zijn. 

Solliciteer direct

3 collega's drinken samen koffie en praten bij

Heb je vragen of wil je meer weten?

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met:
t: .

Voor meer informatie over onze arbeidsvoorwaarden en wervingsprocedure kun je contact opnemen met HR-adviseur Hillie Kroes t: 06-21 54 68 90 of Secil Ozbey t: 06-57 35 63 51.