Adviesraad Sociaal Domein
De onafhankelijke Adviesraad Sociaal Domein geeft gevraagd en ongevraagd advies aan het college van burgemeester en wethouders. Dit doen ze namens alle inwoners. Denk hierbij aan onderwerpen over voorzieningen voor mensen met een beperking, werk en inkomen, jeugdzorg en huishoudelijke hulp. Maar ook over zaken als wonen en armoedebeleid adviseert de adviesraad het college soms.
Uw suggesties voor de Adviesraad
Valt u iets op aan het beleid? Heeft u suggesties hoe het beter zou kunnen? Draag dit dan aan bij de Adviesraad. Als zij de opmerking relevant vinden, dragen ze die voor aan het college.
U kunt contact opnemen met de ambtelijk secretaris via secretarisadviesraad@ooststellingwerf.nl.
Vacatures
Bent u een betrokken inwoner die graag een bijdrage wil leveren aan de samenleving? Bent u toe aan een nieuwe uitdaging en hebt u affiniteit met zorg, welzijn, jeugd of werk en inkomen? Lees via onderstaande knop verder. De Adviesraad is naar u op zoek!
Vergaderingen
De Adviesraad vergadert in 2025 op onderstaande data. De vergaderingen starten om 19.30 uur.
- Januari: 13 januari
- Februari: 10 februari
- Maart: 10 maart
- April: 14 april
- Mei: 12 mei
- Juni: 16 juni
- Juli: Geen vergadering
- Augustus: Geen vergadering
- September: 8 september
- Oktober: 13 oktober
- November: 10 november
- December: 8 december (trainingsavond)
De vergaderingen zijn openbaar. Als u een vergadering wilt bijwonen, stuur dan een e-mail naar secretarisadviesraad@ooststellingwerf.nl. U ontvangt dan tijdig nadere informatie over plaats, tijd en de vergaderagenda.
Samenstelling Adviesraad
Themagroep Jeugd & Jeugdhulp
- Jetske Wijma-Miedema (contactpersoon)
- Anneke Hageman
- Bert van Riezen
Themagroep Werk en Inkomen
- Hans van Welsem (contactpersoon)
- Jenny Dolsma
- Vacature
Themagroep Zorg Wonen en Welzijn
- Victor Felder (contactpersoon)
- Trijntje Hoonstra
- Himke Smit
- Vacature
Themagroep Participatie en Leefbaarheid
- Koos Braak
- Bert Goeree
- Elly Latuheru-Kies
Dagelijks bestuur
- Jenny Dolsma (voorzitter)
- Bert Goeree (secretaris)
- Hans van Welsem (penningmeester)