Belastingen en heffingen

Technische problemen bij downloaden of opvragen taxatieverslag

In verband met technische problemen is het niet mogelijk om momenteel een taxatieverslag van uw pand te downloaden of op te vragen. Dit zal maximaal 2 weken duren en als dit eerder opgelost is dan maken wij dit op de website van de gemeente kenbaar.

Verwerking automatische incasso

Heeft u eind vorig jaar automatische incasso aangevraagd? Dan kan het zijn dat deze nog niet is verwerkt. Door de technische storing die we hebben is dit niet goed op uw aanslagbiljet verwerkt. De eerste afschrijving vindt eind maart plaats. Wij gaan ervan uit dat het dan is opgelost. Mocht toch blijken dat dit niet is gelukt dan horen wij dit graag van u.

  • Gemeentelijke belastingen

    Iedereen die in de gemeente Ooststellingwerf woont, een bedrijf heeft of eigenaar is van een pand, ontvangt jaarlijks het aanslagbiljet gemeentelijke belastingen.

  • Inloggen op Mijn Ooststellingwerf

    Mijn Ooststellingwerf is het persoonlijke en beveiligde loket van inwoners van de gemeente Ooststellingwerf.

  • Betalen en bezwaar maken

    Wat zijn de betaalmogelijkheden voor gemeentelijke belastingen? En hoe maakt u bezwaar?

  • Toeristenbelasting

    Lees hier meer informatie over toeristenbelasting en forensenbelasting.

Bent u het niet eens met de WOZ-waarde of de hoogte van de aanslag? Laat dan hier uw gegevens achter. Afhankelijk van uw vraag neemt een medewerker van heffen of een taxateur binnen vijf werkdagen contact met u op. De taxateur kan uitleggen hoe de WOZ-waarde is bepaald. Vaak is het daarna niet meer nodig om bezwaar te maken. Als in het gesprek duidelijk is dat de WOZ-waarde niet juist is vastgesteld, wordt het aangepast.

Contact opnemen