Sociale kaart Ooststellingwerf

Sociale kaart Ooststellingwerf (socialekaartooststellingwerf.nl) is dé website waar inwoners diensten kunnen vinden op het gebied van zorg, welzijn, werk, opvoeden, geldzaken, vrije tijd en meer. Ook kunnen vrijwilligers en professionals de site gebruiken om voor inwoners te zoeken naar geschikte voorzieningen in de buurt. 

Hoe kun jij helpen om de Sociale kaart bekend te maken in onze gemeente?

Heeft jouw organisatie een website? Dan kun je een link naar de Sociale kaart opnemen op je website. Plaats op je website bijvoorbeeld een afbeelding (te downloaden via de toolkit hieronder) en koppel hieraan de url van de Sociale Kaart Ooststellingwerf. Of voeg een tekst toe en koppel hieraan de url van de Sociale kaart. Hieronder vind je een toolkit met het logo, banner en afbeeldingen die je kunt downloaden en gebruiken. Deel ook gerust onze nieuwsartikelen of social media berichten.

Wil je flyers of posters ontvangen? Mail dan naar: socialekaart@ooststellingwerf.nl

Mis je iets in de Sociale kaart? 

Heb je tips, vragen of opmerkingen over de sociale kaart? Of wil je jouw organisatie op de sociale kaart zetten? Neem contact op met Ylse van den Berg, via e-mail: socialekaart@ooststellingwerf.nl of vul het contactformulier op socialekaartooststellingwerf.nl in.  

Meest gestelde vragen

Wat houdt de Sociale kaart in?

Op de Sociale kaart kunnen inwoners en verwijzers via slimme zoekfilters snel en makkelijk diensten vinden op het gebied van zorg, welzijn, werk, opvoeden, geldzaken, vrije tijd en meer. Ga naar socialekaartooststellingwerf.nl en kijk hoe de Sociale kaart er uit ziet en welke zoekfilters er zijn.

Voor wie is de Sociale kaart?

De Sociale kaart is bedoeld voor inwoners met een vraag op sociaal gebied. Maar ook professionals kunnen de Sociale kaart gebruiken om cliënten naar een passende organisatie te verwijzen.

Welke organisaties staan op de Sociale kaart?

Op de Sociale kaart staan organisaties, verenigingen en bedrijven op het gebied van zorg, welzijn, werk, opvoeden, geldzaken, vrije tijd en meer. Denk aan zorgorganisaties, indicatievrije dagbesteding, praktische hulp, maar ook een jongerencentrum of andere ontmoetingsmogelijkheden binnen de gemeente Ooststellingwerf. In de zoekresultaten zie je eerst de vrij toegankelijke voorzieningen en daarna de organisaties waar een verwijzing voor nodig is. Een verwijzing gaat via het Gebiedsteam van de gemeente of via de huisarts.

Waarom is het belangrijk voor onze inwoners en professionals?

Via de Sociale kaart kunnen inwoners zelf op zoek naar mogelijkheden om hun vraag, probleem of behoefte op te lossen. Lukt het de inwoners niet op deze manier? Dan kunnen zij terecht bij het Gebiedsteam. De Sociale kaart is er voor de zelfredzame inwoner en op de verschillende thema’s kan er gemakkelijk worden gezocht. Het is voor de zorgprofessionals een aanvullende tool in hun ondersteuning richting de inwoners. 

Hoe houden jullie de Sociale kaart actueel?

Organisaties op de Sociale kaart houden zelf hun gegevens actueel. Als er 90 dagen geen gegevens zijn bijgewerkt, ontvangen zij een e-mail met de vraag om te checken of de gegevens nog actueel en volledig zijn. Zo houden we de Sociale kaart actueel. 

Ik mis bepaalde informatie of er klopt iets niet

Het kan zijn dat je iets mist op de Sociale kaart of ziet dat er iets niet klopt. Geef dit dan door via socialekaart@ooststellingwerf.nl.

Wat is het verschil met het Gemeentemagazine?

Het Gemeentemagazine is een magazine met namen en contactgegevens van tal van maatschappelijke organisaties in onze gemeente. In de Sociale kaart kun je via slimme zoekfilters gericht zoeken en organisaties én hun diensten vergelijken. Dit kan in het Gemeentemagazine niet. Het Gemeentemagazine en de Sociale kaart hebben allebei hun waarde en blijven naast elkaar bestaan.

Wat is het verschil met de activiteitenagenda?

Op de activiteitenagenda uutgaon.nl zie je per maand wat er allemaal te doen is in onze gemeente. Op de Sociale kaart staan organisaties en de diensten die zij aanbieden. Het helpt om de weg te vinden in het aanbod van hulp, ondersteuning en vrijetijdsbesteding. Het zijn twee verschillende dingen met verschillende doelen. Daarom bestaan ze naast elkaar.