Nieuws Appelscha Regio 3.0

De regiomarketing van Appelscha.nl begint goed op stoom te komen. Het youtube filmpje “de wereld ontwaakt” kreeg in korte tijd meer dan 100.000 vertoningen. Wat nog veel opmerkelijker was, dat het filmpje door meer dan 25% van de kijkers grotendeels was uitgekeken! Het heeft ons gemotiveerd om in ieder geval met een nieuwe serie films aan de slag te gaan met thema’s als wandelen, fietsen, gezin, mountainbiken en ook gericht op de zakelijke markt. Verder heeft de google Display campagne meer dan een miljoen vertoningen gehad, waarbij uiteindelijk ook bijna 2500x werd doorgeklikt naar de website.

Binnen de Coöperatie Appelscha hebben we 2 werkgroepen ingericht: Uitvoering en Marketing. Marketing gaat zich vooral bezig houden met de (lange termijn) regio marketing en de website. We zien de website als een belangrijke tool om het aanbod in de regio zo te bundelen en te rubriceren, zodat we voor iedere gast en iedere wens een passend verblijf aan kunnen bieden. Inmiddels staan meer dan 150 items op onze website vermeld, dus mogelijkheden te over.

De werkgroep Uitvoering gaat zich primair richten op zaken als kwaliteit, zowel van de diensten die we samen aanbieden, als ook van zaken als routes, wegwijzers, toeristische straatmeubilair, etc. We zijn in elk geval blij met de toeristische bebording, hoewel met navigatie de klant zijn weg wel vindt, geven de grote hoeveelheid borden ook wel echt het gevoel dat je in regio met veel toeristisch aanbod bent. Hoewel fysiek vergaderen weer wat makkelijker wordt, zullen de werkgroepen de komende maanden alleen digitaal samenkomen, de focus ligt voorlopig even 100% bij de gasten die op dit moment in grote getale boeken voor een verblijf in de mooiste gebieden van eigen land.

“Bij Appelscha”

De naam “Appelscha” gebruiken we prominent om het toerisme in Ooststellingwerf een boost te geven. Appelscha Regio of Regio Appelscha “bekt” echter niet heel erg lekker, daarom hebben we in overleg met de leden besloten om zeker in teksten meer gebruik te gaan maken van “Bij Appelscha”. Iedere inwoner van de gemeente herkent wel, dat je daarmee tot ver in het land kunt uitleggen waar je woont, terwijl velen ook de associatie hebben “mooi daar”. Om “Bij Appelscha” nog duidelijker te maken, zullen we de toevoeging “bij” ook in het logo gaan gebruiken.

Persreizen het Andere Friesland

Zoals in diverse media te lezen, zijn de persreizen erg goed ontvangen. De persreizen in onze regio werden samengesteld door Arno Goettsch van Appelscha Regio 3.0, meer dan 15 verschillende toeristische aanbieders leverden een bijdrage. De journalisten die onze regio aandeden, hebben inmiddels hun eerste blog gepost. Klik hier voor het blog van Expeditie Aardbol, voor het blog van Wanda Wandelt klik hier. In september verschijnt een artikel in het 50+ Magazine en volgend voorjaar bij de ANWB.

De Turfroute

De belangstelling voor varen met sloepen en motorkruisers zit dit jaar weer flink in de lift en ook de Turfroute vaart daar wel bij. Bij de ligplaatsen en passantenhaven zien we ook meer boten liggen. We hebben de voorraden tasje met informatiefolders over onze regio die worden uitgereikt bij de sluizen van Nieuwehorne, Damsluis en Gorredijk al aan moeten vullen.