Briefadres
Als u geen woonadres in Nederland hebt, kunt u zich inschrijven met een briefadres op het adres van iemand die u kent. Zo kunt u belangrijke post van de overheid en andere instanties toch ontvangen. U moet dit aanvragen bij de gemeente.
Voorwaarden
U voldoet aan één van de volgende voorwaarden.
- U hebt geen woonadres. Een tijdelijk logeeradres of een adres op een vakantiepark zijn ook woonadressen. U moet zich dan inschrijven op dat adres.
- U woont in een zorginstelling (verpleeghuis, verzorgingshuis), gevangenis of een blijf-van-mijn-lijfhuis.
- U gaat tijdelijk naar het buitenland en wilt een adres in Nederland houden. Dit kan alleen als u korter dan 8 maanden weggaat.
Aanvragen
Hebt u nog geen briefadres? Stuur dan de volgende documenten in bij de aanvraag:
- Ingevuld en ondertekend aanvraag- en toestemmingsformulier.
- Vul het eerste deel van het formulier zelf in.
- Laat de laatste pagina van het formulier invullen door de hoofdbewoner die toestemming geeft voor het briefadres.
- De hoofdbewoner en u moeten het formulier allebei ondertekenen. Vul elke vraag volledig en naar waarheid in.
- Kopie paspoort, ID-kaart of rijbewijs van de persoon die toestemming geeft voor het briefadres.
U kunt de aanvraag digitaal indienen via onderstaande knop.
U ontvangt binnen 4 weken na de aanvraag een schriftelijk besluit op uw verzoek. Zorg dat u aanvraag compleet is, anders kunnen wij uw aanvraag niet in behandeling nemen.
Aanvraag- en toestemmingsformulier
Liever per post?
U kunt uw aanvraag ook per post doen. Vergeet niet de juist documenten mee te sturen. Stuur ook een kopie van uw eigen paspoort, ID-kaart of rijbewijs mee. Stuur uw aanvraagformulier en de documenten naar ons postadres: Postbus 38, 8430 AA Oosterwolde
Vragen? Wij helpen u graag!
Heeft u een vraag, opmerking of suggestie? Neem contact met ons op.
Petra Werkman
Klantcontactmedewerker