Adviseur Grondzaken
- Locatie
- Fulltime, Fulltime
- HBO, HBO+

Op de afdeling Mens en Omgeving, In het team Ruimte en Economie liggen uitdagingen op het gebied van duurzame economische ontwikkelingen in relatie tot ondernemen & werkgelegenheid, recreatie & toerisme, milieu & afval, natuur & landschap en huisvesting.
Voor het team Ruimte en Economie zijn wij op zoek naar een
Adviseur Grondzaken
voor 36 uur per week
Wat houdt 't in
Als Adviseur Grondzaken verzorg je de aankoop bij de grondverwerving en de opstallen in complexe gronddossiers en voor strategische posities. Je zorgt voor de juridische en financiële afwikkeling van de gronddossiers. Je bent verantwoordelijk voor de advisering aan de projectleider/opdrachtgever rond grond gerelateerde vraagstukken en voor het bewaken van de financiële, juridische en bestuurlijke kaders. (zoals gemeentelijk grondbeleid, BBV, staatsteun, Didam-arrest, omgevingswet). Je verzorgt de verantwoordingen en rapportages voor het college en gemeenteraad en levert de cijfers en verantwoording voor de P&C cyclus. Je geeft vorm aan het beleid rondom (pacht-)uitgifte. Je hebt een flexibele kijk op snel veranderende ontwikkelingen. Je vertegenwoordigt de gemeente in rechte bij planschade afhandeling bij bezwaar en in (hoger)beroep.
Past ’t bij jou
Ben jij een adviseur Grondzaken met een passie voor gebiedsontwikkeling? Wil je samen met collega’s, inwoners en andere samenwerkingspartners aan de slag om Ooststellingwerf mooier te maken? Wil je bijdragen aan de ruimtelijke en economische groei van onze gemeente? Dan zoeken wij jou!
- Je hebt een relevante afgeronde opleiding op minimaal Hbo-niveau.
- Je hebt minimaal drie jaar werkervaring met genoemde werkzaamheden.
- Je beschikt over uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden en je hebt een open, constructieve en waar nodig stimulerende houding.
- Je bent in staat zelfstandig en strategisch te werken en zoekt waar nodig de samenwerking op.
- Je hebt een goed gevoel voor de politieke en bestuurlijke verhoudingen en blijft overeind in een complexe politieke omgeving.
- Je bent bekend met de taal van de grondverwerver en weet dit te vertalen in contractterminologie.
- Je bent omgevingsbewust, zelfverzekerd en je oordeelt overwogen en onafhankelijk. Je bent in staat de belangen van de gemeente te behartigen binnen complexe dossiers en bij externe partijen met aandacht voor de relatie.
- Je hebt ervaring met het inrichten en sturen van alle processen die te maken hebben met grondtransacties.
Ooststellingwerf heeft ’t
In onze groene gemeente kun je heerlijk wonen, werken en ontspannen in een landelijke omgeving. Met 25.000 hectare en net zoveel inwoners, is er volop ruimte voor iedereen: voor bewoners, ondernemers, bezoekers en natuurlijk medewerkers.
Inwoners van de gemeente Ooststellingwerf zijn redelijk nuchter en praktisch. Dat zie je terug op ons gemeentehuis. We steken de handen uit de mouwen om te helpen, om echt oplossingen te bieden. Door goed te luisteren en mee te denken.
We vertrouwen op jouw expertise en talent, waardoor processen soepel en efficiënt verlopen in onze overzichtelijke organisatie. Hier draait het niet alleen om werk, maar ook om plezier en hoe 't met je gaat! Teamleden zijn loyaal en staan klaar om elkaar te helpen. Samen zetten we de schouders eronder voor onze inwoners, waar we het allemaal voor doen.
Dit levert ’t op
Een mooie kans om te werken in een omgeving waarin je jezelf kunt zijn. Met ruimte om te groeien, te leren en jezelf te ontwikkelen als professional.
Wij bieden je:
- Een salaris tussen € 3.944,- en € 5.691,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek, functieschaal 10a, cao-gemeenten. Voldoe je (nog) niet volledig aan het gewenste profiel, dan kan er sprake zijn van plaatsing in een aanloopschaal.
- Een arbeidsovereenkomst voor de periode van een jaar met uitzicht op een vast contract.
- Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het brutosalaris en reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer woon-werkverkeer.
Weet je ’t al: koffie of direct solliciteren?
Ben je overtuigd en wil je direct solliciteren? Welkom. Dat kan tot en met 24 februari 2025 De eerste gespreksronde staat gepland op 5 maart 2025 in de middag.
Wanneer je graag eerst eens vrijblijvend kennis wilt maken met de mensen met wie je gaat samenwerken, en ook meer wilt horen over deze leuke functie, dan ben je van harte welkom voor een kop koffie.
Voor meer informatie over de functie of een koffie-afspraak kun je contact opnemen met teamleider Walter Buijs, tel. 06 1022 5051. Voor informatie over onze arbeidsvoorwaarden en de wervingsprocedure kun je bellen met HR-adviseur Hillie Kroes tel. 06 2154 6890
Direct solliciteren
Heb je interesse in deze vacature? Stuur je CV en motivatie in. We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
De sollicitaties moeten uiterlijk 5-3-2025 binnen zijn.

Heb je vragen of wil je meer weten
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Walter Buijs
t: .
Veer meer informatie over onze arbeidsvoorwaarden en wervingsprocedure met HR- adviseur
Hillie Kroes t: 06-21 54 68 90 of Secil Ozbey t: 06-57 35 63 51